Як працуе апарат, паведамляе «МИР 24».
Ледакол спусцілі на зямлю. Ён — тратуарны. Будзе змагацца з наледдзю на плітцы і асфальце. Прылада важыць 80 кілаграмаў і працуе на бензіне. Чатырох літраў хапае прыкладна на дзве гадзіны.
«Тут у нас стаіць фрэза для тоўстай наледзі. Яна вострая і цяжкая. Дазваляе выдаляць наледзь да 20 сантыметраў, але 20 сантыметраў мы не ідзем патокам, яна зразае нейкія лакальныя ўчасткі. Ісці ў патокавым рэжыме яна дазваляе па наледзі да 10 сантыметраў», — распавёў распрацоўшчык ручнога ледакола Глеб Дружынін.
Для тэст-драйву выбралі ўчастак з шасцісантыметровай скарынкай. Апарат упэўнена чапляецца за паверхню і быццам слізгае. Пры гэтым здрабняе наледзь у крошку. Плітцы ці асфальту не шкодзіць, толькі фрэза сточваецца.
«Ёсць у нас выпадкі, калі нашы кліенты працуюць без выходных па восем гадзін у дзень — гэта Далёкі Усход. Яны шчотку сточваюць за месяц. Калі раз, два, тры ў тыдзень, то хопіць на сезон — на два», — адзначыў распрацоўшчык ручнога ледакола Глеб Дружынін.
Участак плошчай 12 квадратных метраў прыстасаванне расчысціла за пяць хвілін.
З ломам, вядома, такіх вынікаў не дабіцца: працаваць і цяжэй, і даўжэй. Вынаходцы праводзілі эксперымент. Кажуць, што тратуарны ледакол спраўляецца ў 20 разоў хутчэй і замяняе пецярых працоўных.
Даследчыя ўзоры ўжо адправілі ў Якутыю і ва Уладзівасток. У Пецярбургу вынаходкай зацікавіліся ў інавацыйным цэнтры РЖД — плануюць набыць для ўборкі тэрыторыі музея. Пазней, магчыма, унясуць і ў рэестр тэхнікі для работ на чыгунцы. Гэта ўжо другая версія тратуарнага ледакола. Першы выпусцілі ў 2021 годзе.